.

.

.

*blog zawieszony na jakiś czas*

czwartek, 19 lutego 2015

Ciekawostka "Matematyka po Japońsku" + wycieczka

Dziś postanowiłam podzielić się z wami pewną wiedzą na temat nauki mnożenia w japońskiej podstawówce.Wiem,wiem może się wam wydawać "O nie jakiś zanudzający wykład..." Otóż nic z tych rzeczy! Jest to dość ciekawy i prosty sposób na nauke mnożenia :) Od razu także możecie się domyślić,że należę do dość licznej grupy miłośników Japoni,mangi oraz anime (tzw.otaku) ale o tym kiedy indziej,a teraz przejdzmy do mnożenia :D
*******************************************
                   Obliczmy: 2×3=?
1.Na białej kartce narysuj dwie linie równoległe do siebie ( 2 linie = 2×3)

2.Następnie narysuj trzy linie także równoległe do siebie,ale prostopadłe do poprzednich dwóch linii (3 linie= 2×3)

3.Policz wszystkie przecięcia linii między sobą.
*******************************************
I takim właśnie sposobem mnożą dzieci w Japonii :) Jako,że używa się tego sposobu tylko w 1,2 i 3 klasie podstawówki działa to,na równania gdzie występują tylko cyfry (np. 4×6... 7×9..... 3×2....) oraz na równania z cyfrą i dwucyfrową liczbą (np.20×1.... 12×4.....).To była taka mała ciekawostka,którą możesz "zabłysnąć" w szkole lub przed znajomymi<3
                                          !UWAGA!
Moja wycieczka,o której wspomniałam we wczorajszym komentarzu będzie przejażdzką do pobliskiej stadniny i tu kolejna wiadomość o mnie.... jeżdżę konno od ok.2 lat i naprawdę jestem zapaloną koniarą *.* Tak więc w piątek (jutro) postaram się wstawić zdjęcia zrobione moim pięknym obiektywem z LG L65 :D Ja zwiewam ale widzimy się już niebawem :***

4 komentarze:

  1. próbowalam tego sposobu na naukę tabliczki:D niestety ta część matematyki jest po prostu za trudna

    -> olipaws.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Właśnie mnie też się to spodobało więc postanowiłam się tym z wami podzielic <3

      Usuń